ارشد معماری

منابع و نمونه سوالات ارشد معماری

ارشد معماری

منابع و نمونه سوالات ارشد معماری

نویسندگان

آینده شغلی و تخصص های لازم

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۳۱ ب.ظ

معماری - زمینه‌های اشتغال

نیاز به فارغ‌التحصیلان معماری-معماری در سطح کشور از کارفرمایان خصوصی در پروژه‌های کوچک و بزرگ تا کارفرمایان دولتی(فرمانداری‌ها، استانداری‌ها، شهرداری و وزارت‌خانه‌ها) در پروژه‌های عظیم متغییر است. اگرچه در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت پذیرش دانشجویان معماری و ایجاد این رشته در دانشگاه‌های مختلف بوده‌ایم، اما نیاز شدید کشور در بخش ساخت و ساز و کمبود ساختمان‌های مختلف به ویژه بناهای مسکونی، بازار این رشته را پر رونق کرده‌است.

تخصص فارغ‌التحصیلان این رشته

فارغ‌التحصیلان در رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد، توانایی طراحی پروژه‌های مختلف از مقیاس‌های متفاوتی نظیر مسکونی، تجاری و فرهنگی تا پروژه‌های بزرگ در مقیاس شهری چون طراحی فرودگاه، استادیو‌های ورزشی، برج‌های مسکونی و اداری و... را دارند. به دلیل ویژگی‌های مختلفی که در این رشته وجود دارد و درگیری آن با موضوعاتی چون جامعه‌شناسی، فلسفه، هنرهای تجسمی و... فارغ‌التحصیلان این رشته به حوزه‌های مختلف هنری دیگر نیز اشراف دارند. در حقیقت مهندس معماری در تیم‌های طراحی و پروژه‌های معماری به عنوان عامل ارتباطی، تخصص‌های مختلف و هدایت کننده گروه طراحی فعالیت می‌کند و بر جنبه‌های مختلف هنری و فنی هر پروژه کاملا مسلط است. به همین دلیل این متخصصان معمار هستند، که خالق اصلی بناها و فضاهای شهری‌اند. اگرچه در هر پروژه متخصصان دیگری چون عمران، تاسیسات و... نیز حضور دارند.

۹۳/۰۵/۲۶
mary2073

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی